Google

אליעזר זקס - אלי ממן, אמגזית פ.ק. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בעמ

פסקי דין על אליעזר זקס | פסקי דין על אלי ממן | פסקי דין על אמגזית פ.ק. | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח בעמ |

28660-11/14 תאמ     24/09/2015




תאמ 28660-11/14 אליעזר זקס נ' אלי ממן, אמגזית פ.ק. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בעמ








בית משפט השלום בכפר סבא


24 ספטמבר 2015
תא"מ 28660-11-14 זקס נ' ממן ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר


תובע

אליעזר זקס


נגד

נתבעים
1.אלי ממן
2.אמגזית פ.ק. בע"מ
3.הפניקס חברה לביטוח בעמ



פסק דין


1.
תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 12.3.2014 בכביש 57. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 9,000 ₪, בגין עלות תיקונים, ירידת ערך, שכר שמאי ועגמת נפש.

2.
המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

3.
התובע טוען כי התאונה ארעה בשל סטיה של המשאית, הנהוגה בידי הנתבע 1, מהנתיב הימני מתוך שנים אל הנתיב השמאלי, עליו נסע, תוך ניצול פער שנפתח אגב נסיעה איטית בפקק, ובאופן שלא אפשר לתובע לבלום את רכבו, כך שהפינה הימנית-קדמית של רכב התובע פגעה בדופן שמאלית אחורית של המשאית.

4.
הנתבע 1 טוען כי התאונה ארעה בשל ניסיון של רכב התובע להשתחל בין אחורי המשאית ובין גדר ההפרדה שמשמאל, במקום בו שני הנתיבים הופכים לשלושה, ותוך ניצול הפער שנוצר כאשר המשאית עברה לנתיב השמאלי ביותר בהטיה, שלא בצמידות לגדר – ניסיון שהביא לפגיעת הפינה הימנית-קדמית של רכב התובע בפינה השמאלית של המגן האחורי במשאית.

5.
לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני
את אופן קרות האירוע, לגרסתו, באמצעות מכוניות צעצוע, אני מעדיף באופן כללי את גרסתו של התובע, אותה מצאתי מהימנה יותר מרעותה, בין היתר בשל כך שאין זה מתקבל על הדעת שמשאית (לא גדולה) נאלצת לבצע סטיה לנתיב הנפתח לשמאלה, בזווית כזו ובפער כזה מאבן השפה של
אי-התנועה, שיאפשר לרכב להשתחל כמעט לגמרי בין אבן השפה לבין המשאית. מסתבר הרבה יותר בעיני, כי המשאית עברה נתיב, כמתואר ע"י התובע.

6.
אלא, שבכך לא די, שכן אין זה מסתבר בעיני, שמשאית תוכל להפתיע רכב עד כדי כך, שהרכב, הנוסע במהירות של פקק, לא יוכל לבלום, אלא כאשר כמעט כל המשאית עברה אל הנתיב שלפניו. מסתבר בעיני, כי דעתו של התובע הוסחה מטעם זה או אחר, והוא הבחין במשאית המשתלבת לפניו מאוחר מדי. המשאית, אפוא, יצרה מפגע בכביש, אולם אף התובע יכול היה, ובנקל, למנוע את התאונה.

7.
משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם שני הנהגים, ביחס אחריות של 60:40 לחובת התובע.

8.
לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע סך של 3,458 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 379 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום.
כן אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובע שכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

ניתן היום,
י"א תשרי תשע"ו, 24 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 28660-11/14 אליעזר זקס נ' אלי ממן, אמגזית פ.ק. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בעמ (פורסם ב-ֽ 24/09/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים