Google

אורן ישראלי - פול המאגר הישראלי לביטוח רכב

פסקי דין על אורן ישראלי | פסקי דין על פול המאגר הישראלי לביטוח רכב

28274-06/15 בתת     06/10/2015




בתת 28274-06/15 אורן ישראלי נ' פול המאגר הישראלי לביטוח רכב








בית משפט השלום באשדוד



בת"ת 28274-06-15 ישראלי נ' הישראלי לביטוח רכב





בפני

כב' סגן הנשיא, השופט גיל דניאל


מבקש

אורן ישראלי


נגד


משיב

פול המאגר הישראלי לביטוח רכב




החלטה


המבקש, יליד 1974, עותר לפסיקת תשלום תכוף, בגין צרכי מחייה, סיעוד והוצאות רפואיות, וזאת בעקבות פגיעתו בתאונת דרכים שאירעה ביום 12.3.15.
פגיעת המבקש בתאונה
בעקבות פגיעתו בתאונת הדרכים, הובהל המבקש באמבולנס לבית החולים תל השומר. לאחר שאובחן שבר בברך שמאל, הוכנס המבקש לחדר ניתוח ונותח בהרדמה כללית.
המבקש אושפז בבית החולים עד ליום 16.3.15.
לאחר מכן, בגין אי התאחות השבר נאלץ המבקש לעבור ניתוח נוסף תחת הרדמה כללית ביום 4.5.15 ואושפז בבית החולים עד ליום 17.5.15.
המבקש שוחרר מבית החולים כשהוא מצווה ללכת ללא דריכה על רגל שמאל.
לבקשה צורף אישור אי כושר מעבודה לתקופה שעד ליום 23.6.15.
זכאות המבקש לתשלום תכוף
מטרת התשלום התכוף הינה לתת כיסוי להוצאות מיידיות, חיוניות והכרחיות בלבד.
המבקש עבד עובר לתאונה כאיש מכירות בעסק משפחתי והשתכר סך של 9,000 ₪ נטו לחודש.
המבקש הינו רווק והתגורר עובר לתאונה במגדל משה אביב ברמת גן.
המבקש פרט בבקשתו את מקורות ההכנסה שלו ולפי גרסתו, מקור ההכנסה היחיד שלו הוא שכרו האמור בעסק המשפחתי. מנגד, פורטו בבקשה הוצאות המחיה השוטפות של המבקש אשר כוללות, בין היתר, תשלום שכר דירה וכן תשלום דמי ניהול בבניין המגורים, המסתכמים ביחד לסך משמעותי של 8,250 ₪ לחודש.
כך יוצא, כי למעשה, ערב התאונה היו הכנסותיו של המבקש נמוכות מסך הוצאותיו. בקשר לכך הסביר ב"כ המבקש בדיון, כי המבקש נעזר באופן שוטף בהוריו בהשלמת הנדרש לצרכי מחייתו.
בעת שהמבקש נפצע בתאונה ושהה בתקופת אי כושר מלא ובשל כך לא קיבל שכר בתקופה זו, לא היו למבקש, לפי גרסתו שלא נסתרה, כל מקורות הכנסה לצרכי מחייתו בעוד הוצאותיו השוטפות, ובעיקר הכוונה לדמי השכירות והניהול, נותרו גבוהות.
מטרת הליך התשלום התכוף הינה ליתן סעד זמני ומיידי בגדר "עזרה ראשונה" לנפגע בתאונת דרכים, על מנת שלא יוותר, ללא אמצעי מחייה.
במקרה זה, מדובר בבחור צעיר שנפצע בתאונה ובשל כך נעדר הכנסות בתקופה הסמוכה למועד התאונה, ובמקביל נאלץ להמשך ולשאת בתשלום הוצאות הנדרשות לצרכי מחייתו וכן בהוצאות נוספות הנוגעות לטיפול רפואי וסיעוד.
כב' השופט אליעזר ריבלין בספרו תאונת הדרכים – תחולת החוק סדרי דין וחישוב הפיצויים, מתייחס בעמ' 827 לאופן חישוב הכנסותיו של המבקש לעניין צרכי המחיה: "בחישוב צורכי המחיה של הנפגע מביאים בחשבון את הכנסותיו השוטפות של הנפגע, לרבות גמלאות הביטוח הלאומי, אולם אין דורשים ממנו לנגוס בהונו."

בדומה לכך, יש לקחת בחשבון את הסיוע הכלכלי השוטף שקיבל המבקש מהוריו. המבקש אומנם נעזר בהוריו באופן שוטף, קודם לתאונה, אך הדבר אינו שולל זכותו לקבלת תשלום תכוף, בעת שנעדר הכנסה מעבודה ולא נמצא כי יש לו הכנסה אחרת. אף כי ניתן לצפות שהוריו ימשיכו לסייע בתקופה זו, הרי שלא ניתן לדרוש מהם לכסות את מלוא הוצאות מחייתו.
תשלום תכוף בגין שכר דירה
המבקש עותר לקבלת תשלום תכוף לשם מימון שכר הדירה ודמי ניהול אותם משלם באופן שוטף.
טענות המשיבה מתרכזות בגובה הסכומים אותם משלם המבקש כדמי שכירות ודמי ניהול, ויש לציין כי מדובר בסכומים גבוהים ובפרט ביחס לגובה הכנסתו של המבקש מעבודה. עם זאת, בענייננו אין מדובר במבקש אשר דורש להכיר בהוצאה חדשה אלא בשכר דירה אותה שכר המבקש וגר בה עובר לתאונה. לא ניתן לצפות מהמבקש לצאת מהדירה ולשכור דירה בעלות נמוכה יותר וכל זאת על מנת לצמצם את הוצאותיו ולהקטין הנזק בעקבות התאונה.
כב' השופט אליעזר ריבלין בספרו תאונת הדרכים – תחולת החוק סדרי דין וחישוב הפיצויים, מתייחס
גם להוצאות הכרוכות בתשלום דמי שכירות, ובהקשר זה מביע עמדה חד-משמעית (עמוד 828):
"אשר להוצאות המגורים, הרי ככל שמדובר בדמי שכירות שהנפגע או התלויים בו משלמים, בגין דירת המגורים, אין ספק כי אלה יבואו בגדר צרכי המחיה".
לפיכך, חרף העובדה שהסכומים הנוגעים לתשלום שכר הדירה ודמי ניהול הינם משמעותיים, הרי שיש לפסוק למבקש את הוצאותיו בגין הוצאות מגורים, העומדות לתקופה הרלבנטית, תקופת אי כושר מלא בה היה מצוי עד ליום 23.6.15, על סך של 27,775 ₪.
תשלום תכוף בגין צרכי ריפוי וסיעוד
המבקש דורש בבקשתו כי ישולמו לו במסגרת התשלום תכוף הוצאות בגין אמבולנס שפינה אותו ממקום התאונה לבית החולים בסך של 400 ₪, אביזרי סניטריה ובטיחות לאמבטיה ואסלה כולל מושבים ומאחזי יד בסך של 5,000 ₪, מקבע ברך בסך של 1,490 ₪, משככי כאבים בסך של 500 ₪, הסעות וסיוע ע"י בני משפחה ותשלום ומימון טיפולי פיזיוטרפיה והידרותרפיה אינטנסיביים על פי הוראות הרופאים.
התובע צירף קבלות ומסמכים רפואיים שונים בתמיכה לבקשתו.
באשר לדרישה למימון טיפולי הפיזיוטרפיה והידרותרפיה, צירף המבקש קבלות המעידות על תשלום עבור 10 טיפולי פיזיותרפיה במסגרת פרטית הנקראת "ספורט קליניק" וכן מנוי שנתי ל"זאוס ספורט בע"מ".
אין לקבל את דרישת המבקש בהקשר זה. המבקש בחר בפני
יה לטיפולי פיזיותרפיה באופן פרטי ולא מיצה את זכאותו לקבל טיפולי פיזיותרפיה במסגרת הרפואה הציבורית.
הוצאות רפואיות אלו מכוסות בחוק ביטוח בריאות ממלכתי. כמו כן, האחריות למימון טיפולים הכלולים בתוספת השנייה לחוק ביטוח בריאות ממלכתי ובהם טיפולי פיזיותרפיה הועברה לקופת החולים בה המבקש חבר.
לאחר עיון בטענות הצדדים ובמלוא המסמכים הרפואיים שהוגשו ובהתחשב במצבו הרפואי של התובע בתקופת הרלבנטית, אני מוצא לנכון לקבל את דרישת התובע לעניין תשלום עבור אביזרי הסניטריה ובטיחות לאמבטיה ומאחזי יד, שכן אלו נכללים בגדר צרכי סיעוד.
כן יש לאשר תשלום תכוף בגין תשלום עבור מקבע הברך לו נזקק המבקש בהתאם להמלצת הרופא בשחרור מהניתוח השני שעבר. כך גם יש לאשר החזר התשלום עבור אמבולנס שהובילו לבית החולים. הוצאות אלו, הינן בגדר הוצאות ריפוי וסיעוד שהתובע נזקק להן, ובשל העדר מקורות הכנסה בתקופת אי כושר, זכאי לתשלום תכוף בגינן.
סכום ההוצאות האמורות עומד על סך של 6,890 ₪.
סיכום
נוכח מצבו הרפואי של המבקש, לרבות אשפוזיו בניתוחים, יש לאשר פסיקת תשלום תכוף לתקופת אי כושר מלא בה היה מצוי עד ליום 23.6.15.
לעניין דרישות המבקש לתשלום תכוף, הבקשה מתקבלת באופן חלקי.
התשלום התכוף מסתכם בסך של 34,665 ₪.

יש להוסיף לסך האמור שכ"ט עו"ד וכן החזר ההוצאות ששולמו בהליך זה.



ניתנה היום, כ"ג תשרי תשע"ו, 06 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.









בתת בית משפט שלום 28274-06/15 אורן ישראלי נ' פול המאגר הישראלי לביטוח רכב (פורסם ב-ֽ 06/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים