Google

בלאק שבח - קצמן מוניקה

פסקי דין על בלאק שבח | פסקי דין על קצמן מוניקה

6820/04 א     09/03/2005




א 6820/04 בלאק שבח נ' קצמן מוניקה




1
בתי המשפט

א 006820/04
בית משפט השלום ירושלים
09/03/2005
תאריך:
כב' השופט מ.בן-עטר

בפני
:

בלאק שבח

בענין:
התובע
חזיזה עמי

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
קצמן מוניקה
הנתבעת
לרנר צוריאל

ע"י ב"כ עו"ד
פסק דין
תחילתם של ההליכים בתיק זה בהגשת צ'ק בסך 17,291 ₪, שנמשך על ידי הנתבעת לתובע, לביצוע בתיק הוצל"פ 7-03-15720-03, זאת לאחר שהצ'ק לא כובד עת הוצג לפירעון בבנק מאחר והנתבעת נתנה הוראה לבנק עליו נמשך השיק שלא לכבד את הצ'ק. תיק זה, הנדון בסדר דין מהיר, נפתח להמשך דיון בענין לאחר שנתקבלה התנגדותה של הנתבעת לביצוע הצ'ק באופן שניתנה לה רשות להתגונן.

אין מחלוקת כי התובע הוזמן על ידי חברת ק. קצמן בע"מ (להלן - החברה), חברה שהיתה במועדים הרלבנטיים בשליטה בלעדית של הנתבעת ובני משפחתה, לייצר אלבומי תמונות מיוחדים עבור החברה, וסוכם כי החברה תמסור לתובע דפי אלבומים שבהם תמונות דיגיטליות שהודפסו בשיטה מיוחדת ותפקידו של התובע לייצר כריכה מעור ולכרוך את הדפים עם התמונות בתוך הכריכה. אין מחלוקת כי בפועל ייצר התובע עבור החברה 27 אלבומים (21 אלבומים שלמים ועוד 6 כריכות בהן לא נכרכו דפי תמונות). עיקר העבודה בוצעה לקראת יציאתו של בעלה של הנתבעת לתערוכה גדולה בנושא חתונות שהתקיימה בחודש פברואר 2003 בעיר לאס ווגאס שבארה"ב. אין מחלוקת כי ייצור האלבומים לקראת התערוכה בוצע בתנאי לחץ. לדברי התובע, הדפים נשוא האלבומים נמסרו לו טיפין טיפין החל משעות הערב (לאחר סיום העבודה בבית המלאכה של התובע באותו יום) ביום ד' בשבוע, זאת כאשר מועד היציאה של בעלה של הנתבעת לתערוכה בלאס ווגאס הוא במוצאי שבת באותו שבוע ועל אף שלפי דברי התובע סוכם כי הדפים של האלבומים הדרושים לתערוכה יימסרו לתובע ארבעה ימים קודם לכן (ביום א' באותו שבוע). לטענת התובע, מסירת הדפים של האלבומים באיחור חייבה ביצוע העבודה בשעות ארוכות ובלתי שגרתיות על מנת שניתן יהיה להספיק לבצע את העבודה עד ליום שישי (לטענת התובע, עבודה רצופה במשך 48 שעות), ולנוכח עובדה זו דרש התובע וקיבל סך של 300$ כתשר לשלושת עובדיו (100$ לכל עובד).

לטענת התובע, כל האלבומים, למעט בודדים, יוצרו בעבודה הלחוצה לקראת התערוכה (שורות 20-18 בעמ' 5 לפרוטוקול), ולאור האמור בסעיף 7ב' לתצהיר עדות ראשית של התובע, נראה כי לטענתו 21 אלבומים נמסרו לעבודה במסגרת תקופת העבודה הלחוצה שלפני היציאה לתערוכה, ואילו 6 אלבומים נוצרו שלא בתנאי לחץ בתקופה שלפני כן. בעלה של הנתבעת, שניהל את רוב המגעים עם התובע, טוען, לעומת זאת, כי רק כמחצית מהאלבומים יוצרו לקראת היציאה לתערוכה ואילו יתרת האלבומים יוצרו במועד מוקדם יותר.

ביום שישי שלפני מוצאי השבת של הנסיעה של בעלה של הנתבעת לתערוכה בלאס ווגאס, דרש התובע את תשלום מלוא התמורה בגין עבודתו עד כה, סך של 17,291 ₪ כולל מע"מ לטענתו, בטרם ימסור את האלבומים שהוכנו לקראת התערוכה. הנתבעת הגיעה לבית המלאכה של התובע על מנת לנסות ולהסדיר את הענין ומשעמד התובע על דרישתו, מסרה הנתבעת את הצ'ק לתובע, לא לפני שכתבה על גב הצ'ק מילים אלה: "צ'ק זה הוצא ללא בדיקה של חשבונית וללא הסכמה סופית עם הסכום". הצ'ק הוא צ'ק אישי של הנתבעת, ולטענתה נמסר צ'ק אישי מאחר ולא היה ברשותה, בהיותה בבית המלאכה של התובע, פנקס צ'קים של החברה, אך לדבריה מסרה לתובע כי הצ'ק יוחלף בצ'ק של החברה. יצוין כי בגב הצ'ק לא נרשם דבר בענין זה, חרף הרישום האחר שהנתבעת מצאה לנכון כן לרשום.

לטענת הנתבעת, הצ'ק ניתן תחת לחץ בלתי הוגן ושלא בהסכמה לגבי סכום התמורה המגיע לתובע, תוך שהתובע פועל שלא בדרך מקובלת ושלא בתום לב. בנסיבות אלה טוענת הנתבעת כי אין מחובתה לפרוע את הצ'ק. לחילופין טוענת היא לכשלון תמורה מלא ולחילופי חילופין כי התמורה המגיעה בגין העבודה שבוצעה על ידי התובע מסתכמת בסך של 3,200 ₪.

הצדדים הסכימו כי בית המשפט יפסוק בענין בדרך של פשרה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד - 1984, לרבות על ידי קבלת התביעה במלואה או דחייתה במלואה.

אין מחלוקת כי לא שולם לתובע דבר על חשבון העבודות שבוצעו על ידו, למעט התשר בסך 300$ אותו העביר התובע, לדבריו, לעובדיו.

לטענת הנתבעת ובעלה, סוכם בין התובע לבין בעלה של הנתבעת, כנציג החברה, בתחילת ההתקשרות, כי התמורה שתשולם לתובע בגין עבודתו היא 70$ לאלבום בשלב ראשון כשמחיר זה ירד ל-50$ לאלבום "ברגע שההזמנות יגיעו לכמות גדולה", אך בהמשך הסכים התובע כי גם בשלב הראשון של ייצור דוגמאות בלבד ישולם סך של 50$ לאלבום בלבד. נראה כי הטענה מתייחסת לסכומים שלפני מע"מ.

החשבונית שהוציא התובע מבוססת על חיוב לפי 115$ עבור 19 אלבומים ו-125$ עבור 8 אלבומים נוספים, עם זיכוי בסך 25$ לאלבום עבור 6 כריכות האלבומים שבהן לא נכרכו עמודי האלבום, כשסיכום הסכומים האמורים, לאחר הוספת מע"מ, מגיע לסכום הצ'ק (17,291 ₪).

לדברי בעלה של הנתבעת, כעת מיוצרים האלבומים על ידי אדם אחר בעלות של 70$ לאלבום.

השער היציג של דולר ארה"ב היה במועד הרלבנטי (סוף חודש ינואר 2003) כ- 4.82 ₪ בדולר.

לאחר ששקלתי את העדויות שהושמעו, את טענות הצדדים ואת מכלול נסיבות המקרה, הנני פוסק כי הנתבעת תשלם לתובע סך של 12,350 ₪ בתוספת הוצאות שכ"ט עו"ד בסך 1,500 ₪ בצירוף מע"מ בגין ההליכים בבית משפט. היה ומלוא הסכומים דלעיל ישולמו תוך 30 יום מהיום, ייסגר תיק הוצל"פ 7-03-15720-03. היה ולא ישולם הסכום הנ"ל תוך המועד האמור, יבוטל כל עיכוב הליכים הנובע מההתנגדות לביצוע הצ'ק שהגישה הנתבעת והקיים בתיק ההוצל"פ הנ"ל והתובע יהיה רשאי להמשיך בהליכים בתיק האמור לגביית הסכומים שפורטו לעיל בצירוף כל חיובי שכ"ט עו"ד והוצאות בתיק ההוצל"פ, למעט שכ"ט עו"ד א' שנכלל בסכום שכ"ט דלעיל, ובכפוף לכך ששכ"ט עו"ד ב' יחושב על בסיס החוב בהתאם לאמור לעיל, להבדיל מסכום הצ'ק.
הסך של 1,200 ₪, שהפקידה הנתבעת בקופת בית המשפט בהמשך להחלטה שניתנה ביום 17/05/04 בהתנגדות, יופחת מהחוב הפסוק המפורט לעיל ויועבר לתובע באמצאות בא כוחו על חשבון הסכום החוב הפסוק.

ניתן היום כ"ח באדר א, תשס"ה (9 במרץ 2005) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק מפסק הדין לב"כ הצדדים ותעביר את התיק לגזברות לשם העברת הסך של 1,200 ₪, שהופקד בקופת בית המשפט, בהתאם לאמור לעיל.

מוריס בן-עטר, שופט








א בית משפט שלום 6820/04 בלאק שבח נ' קצמן מוניקה (פורסם ב-ֽ 09/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים